Travelica este un om spontan de fel si isi doreste sa mearga oriunde mintea il conduce.  Uite asa intr-o zi de iunie m-am gandit sa o iau pe doamna Travelica si sa mergem o zi pana la Venetia. Zis si facut: luni am cumparat biletele de avion si sambata dimineata am decolat catre Venetia. Trebuie sa va spun ca era pentru prima oara cand mergem in acest oras mirific. Mereu am auzit povesti despre cat de frumoasa este aceasta minune a constructiei umane. Un oras care este construit in intregime pe apa si pe care riscam sa il pierdem pentru in curand pentru ca incepe sa se scufunde.

Deci Travelica a cumparat bilete de avion cu compania aeriana Wizz Air cu destinatia Bucuresti – Trevizo. Aeroportul din Venetia nu prea are zboruri low-cost ale companiilor ce zboara direct din Romania. Iar cum cel din Treviso este doar la 30 de km de Venetia si exista autobuze care circula din jumatate in jumatate de ora care te duc pe insula a fost perfect. Plus ca am avut si ocazia sa vad imprejurimile si am putut trece pe podul imens care leaga orasul Menstre de Venetia. Imaginea a fost un pic ciudata…erau cam multe alge pe mare, dar constructia in sine este impresionanta. Biletul de autocar Treviso-Venetia per sens a costat 4 euro/persoana.

Si uite am ajuns in Venetia in Piazzale Roma cam pe la 9 dimineata, locul in care opresc toate autobuzele si este si foarte aproape de gara. Eu luasem cazare ca sa dormin cateva ore inainte sa plecam spre Romania. Asa ca trebuie sa ajungem pana la 10 -11 la hotel pentru a ne lua camera. Aici a fost o adevarata aventura. Harta de o aveam cu noi ne-a plimbat pe toate canalele de acolo, am trecut poduri si podulete pana am ajuns la hotel. E tare ciudat ca la ei strazile au denumirile canalelor ce le traverseaza, iar numerotarea este foarte haotica. Plus ca italienii nici nu stiu foarte multa engleza.  Ne spuneau sa facem la stanga si aratau spre dreapta.

Dar a fost si distractiv pentru ca am ras copios pe drum si asa am si facut o excursie neplanuita pe stradutele Venetiene. Ajunsi la hotel, ne-am cazat, am facut un dus si am plecat la plimbare. Am zis ca noi trebuie sa mergem in Piata San Marco. Am intrebat receptionerul ce sa vizitam si el ne-a spus ca daca nu ajungem in Piazzale San Marco inseamna ca nu am vazut nimic din Venetia.  Am plecat la pas…evident ca iar ne-am cam ratacit. Dar rataceala a fost constructiva de data asta pentru ca am ajuns la Basilica Santa Maria della Salute. O constructie impresionanta atat la exterior cat si la interior.

Ne-am intors si am inceput sa mergem pe langa port. Aici am vazut vase de croaziera superbe, iar unul chiar purta steagul Romaniei. Vis-a-Vis se vedea insula de Murano a Venetiei pe care se poate ajunge cu ajutorul barcilor cu motor. Am ales sa nu mergem pentru ca nu aveam timp. Asa ca ne-am indreptat spre Piata San Marco. Si uite cum am ajuns la Podul Suspinelor si am admirat multitudinea de lacatele puse de toti indragostitii care au ajuns aici. Printre stradute incercand sa ne luam dupa indicatoare am ajuns in San Marco.

Daca pana acum nu vazusem foarte multa agitatie pe strazi, aici totul se schimba. Agitatia este cuvantul care defineste cel mai bine acest loc. Oamenii fac poze, stau asezati pe trotuar sau se racoresc la terasele in aer liber. In Piazza San Marco puteti sa vedeti: Palatul Dogilor, Ca d’Oro,  Catedrala San Marco sau Campanile di San Marco. Noi am ales sa urcam in Camapanile di San Marco pentru ca am avut sa admiram Venetia de sus. Aceasta cladire este celebra pentru ca detine un clopot imens si este cea mai inalta cladire din oras. Accesul se face prin intermediul unui lift si costa cam 7 euro. Privelistea merita toti banii.

La coborare ne-am decis sa mergem sa mancam ceva. Iar cum noi eram in Italia am decis sa ne luam mancare specifica. Eu mi-am luat pizza, iar doamna Travelica paste. Dupa ce am terminat de mancat o pasarica a poposit pe un scaun de la masa noastra. Am imortalizat momentul 🙂

Tot in San Marco veti intalni magazine ale marilor branduri internationale. Astfel veti imbina partea turistica cu cea de shopping. Ne-am cumparat celebra Gelatto si am plecat cu doamna Travelica prin magazine si buticurile cu suveniruri. De fiecare data cand calatoresc undeva imi place sa aduc ceva pentru familie si prieteni.

Venetia nu este un oras foarte scump, dar va spun ca am cheltuit destul de multi bani pe apa si sucuri. Cum eram in iunie acolo a fost extraordinar de cald. Ba chiar prin ratacirile noastre am reusit sa ne bronzam putin la fata.

Dupa o zi istovitoare ne-am intors la hotel unde am dormit 3 ore si am inceput excursia catre Romania. De indata ce am ajuns am zis ca vom revedea cu siguranta Venetia si trebuie sa stam mai mult pentru a putea vizita toate obiectivele turistice.

Am incercat sa structurez experienta de o zi in Venetia. deci daca aveti intrebari puteti sa le puneti la rubrica de comentarii de mai jos sau sa ma contactati direct pe email !